Let stíhačkou L-39 Albatros Brno

Let stíhačkou L-39 Albatros







Letletounem L-39Albatros

Program

1. Přibližně půlhodinové seznámení s historií letounu a povahou letu

2. Převléknutí do leteckékombinézy, zkouška přilby

3. Školení na zkušební sedačce letounu pro nouzové opuštění

4. Samotný let

5. Poletový rozbor

Co na sebe: Na let vám bude zapůjčena letecká kombinéza s helmou, doporučujeme uzavřenou pevnou obuv a v letních měsících, kdy jsou horka i náhradní tričkoK zážitku je po domluvě možné si zakoupit záznam zletu,který poskytujeme kestažení z online úložiště do 15 pracovních dnůPoužíváme dvě kamery – jedna snímá směr letu a krajinu, druhá kamera je otočena na Váš obličej. Sestříhaný záznam je sestaven z obou kamer, kdy se obrazy střídají, na sebe navazují a podtónem videa je příjemná rocková hudba. 

Letoun L-39 Albatros 

L-39 Albatros je nástupcem prvního československého proudového letounu L-29 Delfín. Dvoumístný dolnoplošník s tandemovým uspořádáním posádky klasické celokovové konstrukce. Letoun je určen kzákladnímu i pokročilému rozšířenému výcviku pilotůBrněnský letoun registrační značkou OK-DDR byl vyrobenvkvětnu roku 1982. Ve dnech 10.5., 11.5. a 17.5. na něm provedli posádky továrních pilotů Vohánka – Křemen – Šnýdr – Valehrach stanovené programy záletů a letoun byl uvolněn do provozu. Dne 22. 10. 1982 byl letoun převzat orgány Vzdušných sil Národní lidové armády NDR a v listopadu zahájil své osmileté působení taktickým číslem 178 při zabezpečování leteckého výcviku pro budoucí vojenské piloty v letecké škole na letišti Bautzen. Poslední lety zde vykonal vzáří 1990 a po převzetí Luftwaffe byl trvale uložen, nelétal. Posléze jej vládní organizace prodeje VEBEG GmbH prodala společnosti, která provedla demilitarizaci a začala téměř 14-ti letá obchodní cesta po různých společnostech a státech, letoun nelétal. V dubnu 2004 byl letoun opět uveden do provozu v Holandsku. Po záletech byl letoun přelétnut do Estonska k provedení generální opravy. Jeho cesta pak z Estonska vedla pod registrační značkou ES-TLA zpět do Lucemburska a Německa, kde až do léta 2018 létal pro radost veřejnosti. Vroce 2006 byla reg. značka změněna na ruskou RA-3424K a vroce 2013 na Lucemburskou LX-ROB. Vroce 2018 se dostal do České republiky a po nutných servisních pracích byl na jaře roku 2020 uveden do provozu na letišti Brno Tuřany. Letoun létá ve zbarvení a označení v jakém létal ve službách NDR sčeskou poznávací značkou OK-DDR.

Omezení letu: váha max. 105 kg a výška max. 195 cm